SORU : .Yaygın kanaat vahyin akıldan üstün olduğu görüşünün Gazali’ye dayandığıdır.
Tasavvuf da aklı inkar etmiş midir?
Ibrahim Halil Er : Tasavvufçular aklı inkar etmemişlerdir. Burada insanlar nüansları anlamıyor. Onlar, aklın her şeyi kavrayamayacağını özellikle uhrevi ve öbür hayatla ilgili konularda aciz kalacağını söylerken, dini hayatta aklı tamamen dışlayın demiyorlar.
Hatta İslam’da mükellef olmanın şartı akıllı olmaktır. Akıllı olmayan kişiden kalem yani sorumluluk kalkmıştır. Kur’an, insan aklına hitap eder. Onu ikna etmeye çalışır. Buradaki reddiye, bilemediğimiz konularda nakli kabul etmektir. Kabul ederken araştırmaycağımız anlamına gelmez fakat sonunda her şeyi bilemeyeceğimizin kabulüdür.
İbrahim Halil ER
Mehmet Bir
Avrupa’da var olduğu iddia edilen bilim, din çatışması İslam medeniyetinde geçerli olmamıştır. Gazali sonrası dönemi için bile bu iddia doğru değildir.
( Prof. Dr. George Saliba, İslam Bilimi ve Avrupa Rönesans’ının Oluşumu, s. 240)
Cafer Dağcı
İnsanlar nüansları anlamıyor?
Peki anlamak için ne yapmak lazım?
Anlayanla anlamayan sonuçta nereye varır?
Anlamayan aşağı tabakayamı itiliyor?
Anlayan üstün mü? Oluyor. Bu yazıda bu cümle ne için var?
Ibrahim Halil Er
Cafer Dağcı bilmeyenler bilenlere sormali
Cafer Dağcı
Ibrahim Halil Er bilenlerin bildiği nerden malum? Ya bilmediği halde bildiğini sanıyorsa?
Ibrahim Halil Er
Cafer Dağcı bu söyledim bir ayettir. Bilmeyenlerin bilenlere sormasi
Cafer Dağcı
Ibrahim Halil Er bu ayetin gereği hocaya sormuşlar kuranda herşey varmı? O da var demiş. Peki o zaman bir çuval undan kaç ekmek çıkar ” o da var mı var demiş hoca peki söyle o zaman. Hocada bir fırıncıya sormuş ve bu ayeti delil göstermiş sizcede bu uygunmu?
Bilmek kavramı da değişebiliyor. Bugün bildiğiniz doğru bir başka zamanda yanlış olduğu anlaşılabiliyor. Mutlak doğru nedir.