Eğitimin amacı gençlere sadece bilgi aktarmak mı?
yoksa iyi ve dürüst bireyler yetiştirmek mi?
İşte çözülmesi gereken asıl mesele budur. Bugünkü eğitim anlayışımıza baktığımızda daha çok bilgi aktarımının ön planda olduğunu görürüz.
Öğrenciler, sınava endeksli ders çalışmakta ve yoğun bir şekilde sınavlara
girmektedirler. Sınavlarda başarılı olanlar başarılı öğrenci, başarısız olanlarda
başarısız öğrenci olarak kabul edilmektedirler.
Günümüzde eğitim sistemimizin
bozulduğunu görmekteyiz. Birçoğumuz, okullardaki disiplinsizlikten, öğrenci
sorunlarından şikâyetçiyiz. Gazeteler, gün geçmiyor ki bir okul veya öğrenci
vakasıyla karşımıza çıkmasın.
İşte bütün bunların temel nedeni karakter eğitiminin sistemimizden çıkarılmasıdır. Öğrencileri, sadece bilgi alan bir makine olarak görmektir. Bilgi verilirken onun diğer yönleri ihmal edilmektedir.
Hâlbuki eğitim, çok boyutludur: İnsan, akıl, nefis, duygular, inançlar, arzular, sosyal olgular gibi birçok boyuta sahiptir.
Bunların unutulması, nitelikli bir eğitim verilmesini engellemektedir.
İbrahim halil er