- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 7 ay 1 hafta önce tarafından güncellenmiştir.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Ana sayfa › Forumlar › Politika\Yönetim\Siyaset › Manipilasyon
Günlerdir Baattin çizgi karakterinin şu sözü dolanıyor facebook’da;
“Domuz eti yemekten korktukları kadar, kul hakkı yemekten korksalardı bu ülke bu hale gelmezdi.”
Bu paylaşımı günlerdir dikkatle takip ediyorum. Genelde mütedeyyin insanlarımızın paylaştığını ibretle görüyorum.
“Ne demek yani, domuz eti yiyelim ama kul hakkı yemeyelim mi?” diye düşüneceğiz ya da “hristiyanlar domuz eti yemekten korkmuyor o halde kul hakkı yemiyorlar” önermesindeki yargıya mı ulaşacağız. Böyle şeylerden mi medet umuyoruz?
Domuz etinin yenilmemesini de kul hakkının da yenilmemesini de söyleyen Yaradan. İkisinin birbiriyle hiç bir alakası yok. Bir şer başka bir şerle def edilmez. Bunu beğenmek zamanla domuz etine muhabbetin bilinç altımıza yerleşmesine neden olabilir.
Sistemli bir çalışmanın ürünü. “Ben domuz etini yiyiyorum ama kul hakkını yemiyorum” çiğliğini yapmalarına yol açabilir.
Bu espiri de müslümanların inancının tiye alınması var. Siz domuz etini yemiyorsunuz ama kul hakkını yiyiyorsunuz gibi.
Kul hakkını mütedeyyin insan da yiyebilir, mütedeyyin olmayan insan da yiyebilir.
Bunlar tespit edildiğinde cezaları verilir.
Yoksa kul hakkını yiyenlerin inançlarını sorgulamaya ve olaydan inançlarını suçlamaya kalkışmak, hedef şaşırtmaya ve asıl amacın başka olduğunu vurgulamaya götürür.
LÜTFEN OYUNA GELMEYELİM
Ek
Domuz eti yemek veya yememek kişisel bir tercih/günah. Bu günah kişiyi bağlar.
Ama kul hakkı toplumu ilgilendiren bir günah.
Domuz eti yediği için kişinin alacağı ceza manevi iken, kul hakkını yediği zaman hem manevi ve hem de madi ceza vardır.
Yani kul hakkı yiyen birisini hukuk da aynı zamanda cezalandırırken domuz eti yediği için hukuk cezalandırmaz.
Ayrıca bir kötü başka bir kötüyle savunulamaz.
Kafirler domuz eti yemekten korkmuyorlar o halde onlar kul hakkına riayet ediyorlar mı dememiz lazım.
Kul hakkı yemek insani bir zaaftır.
Kişi namaz kıldığı halde zina yapabilir, hırsızlık yapabilir.
Yani sen o halde namaz kılma mı diyeceğiz.
Bunların herbirisinin yeri farklıdır. İher