Eğitim
Eğitimde iki başlılık ortadan kaldırılmalı, Milli Eğitim ve YÖK Eğitim Bakanlığı adıyla birleştirilmelidir. 12 yıllık zorunlu eğitime son verilmeli, temel eğitim (4 yıl) zorunlu olmalıdır. Üniversite sınavları kaldırılmalı, yerine lise bitirme sınavı getirilmelidir. Lise eğitimi 2 yıla düşürülmeli ve buradaki eğitim kişiyi üniversiteye hazırlayıcı bir niteliğe büründürülmeli, alan liseleri, alan kolejleri (orta ve liseden oluşur) oluşturulmalıdır. Öğretmen olmak isteyen, öğretmen kolejlerine; dini alanda yükselmek isteyen dini kolejlere, polis kolejleri, askeri kolejler, sağlık kolejleri vb… kurulmalıdır. Bu alandaki üniversiteler sadece bu kolejleri bitirmiş olanları alacak şekilde yeniden düzenlenmelidir. Bu sistem, ailelerin ve gençlerin daha küçük yaşta ne yapmak istediklerine karar vermelerini sağlar. Alan değiştirmek isteyenler veya mezun olduğu alanın dışında okumak isteyenler iyi bir sınavdan geçmelidir. Eğitim fakülteleri doğrudan milli eğitime bağlanmalı, buralar milli eğitim bakanlığının personel ihtiyacını karşıladığı okullara dönüşmelidir.
Meslek liseleri kaldırılarak meslek yüksek okulları ile birleştirilmeli, burayı bitiren öğrenciye meslek lisesi ve meslek yüksek okulu diploması verilmelidir. Öğretmenlere akademik kariyer zorunluluğu getirilmeli, öğretmen lise ve üniversitede de ders verebilmelidir.
Her şehirde üniversite israfına son verilmeli, bunun yerine üniversite şehirleri kurulmalıdır. Ayrıca her bölümün olduğu üniversite kuralı yerine ihtisas üniversiteleri kurulmalıdır.
Din
Diyanet İşleri Başkanlığı illerdeki müftülükleri kaldırarak din işleri müdürlüğüne dönüştürmeli, görevleri sadece idari ve teknik olarak sınırlandırılmalıdır. Her ile müftü ve ilmi heyeti de göndermeli, müftüler ilim adamlarından oluşmalı, halkın dini ihtiyaçlarını ve sorunlarıyla ilgilenmeli, doğrudan merkezdeki din işleri yüksek kuruluna bağlı olmalıdır. Camiler işlevsel hale gelmeli, 24 saat açık olmalı, halkın ihtiyacını gideren mekânlar olmalıdır. Kurslar ve kütüphaneler oluşturulmalıdır.
Dini eğitim veren okullar doğrudan Diyanet’e bağlı olmalıdır. Bu amaçla ilahiyat fakülteleri dışında İslami İlimler Fakültesi kurulmalı ve bu fakülteler Diyanet’e bağlı olmalı, burada Diyanet’in ihtiyaç duyduğu din adamı, müftü ve davetçiler yetişmeli, İslam’a yönelik saldırılar buradaki ilmi heyetlerce cevap verilmelidir. İlahiyat fakülteleri daha çok dini alanda çalışmak ve akademik çalışma yapmak isteyen kişilerin gideceği yer olmalıdır. Okullardaki din dersi öğretmenliği için din dersi öğretmenliği fakültesi MEB bünyesinde açılmalıdır. Arapça derslerine Arap dili bölümü mezunları girmelidir. Fıkıh, tefsir ve hadis gibi ihtisas alanlarına alanında uzman öğretim görevlileri girmelidir.
Ekonomi-Ticaret-Teknoloji
Yoksulluk ve işsizlikle mücadele birimi kurulmalıdır. Dış ticaretin önündeki engeller kaldırılmalı, yasal düzenlemeler yapılmalıdır. Türkiye, Avrupa Patent Sözleşmesi’nden çekilmeli ve Çin’in yaptığı gibi ihtiyaç duyduğu her ürünü kendisi biraz modifiye ederek üretmelidir. İstihdam oluşturulmalı, her ile bir fabrika seferberliği yapılmalıdır. Acil ihtiyaç duyulan alanlarda küçük sanayiler kurulmalıdır. Şehirlerin özelliklerine göre fabrikalar oluşturulmalıdır. Şehirlerin dışında atölyeler ve sanayi bölgeleri kurulmalı, her şehri bir alanda öne çıkarıcı faaliyetler yapılmalıdır.
Vergi sistemi adil ve dolaylı vergilerin payı ile doğrudan vergilerin oranı mevcuda göre yer değiştirmeli. Tüm rantları ortadan kaldıracak şekilde vergi düzenlemeleri yapılmalı. (Örnek imar uygulamalarındaki tarla, arsa mevzuu)
Her türlü marka patent vb. çalışmalar ile belge düzenlemeleri bürokrasiye rant oluşturmaktan uzak hale getirilmeli ve maliyetleri ortadan kaldırılmalıdır.
Ticari hayatta güveni sağlayacak yasal düzenlemeler acilen hayata geçirilmelidir. Limitli Çek Kanunu, Şirket Kuruluşlarında Temiz Sicil Şartı, Borçlar Kanunu yeniden düzenlenmelidir. Üretim yapmak isteyenler için ihtisas sanayi bölgeleri altyapılarıyla birlikte TOKİ benzeri bir kuruluş tarafından devlet arazileri üzerine yaptırılarak üreticilere cüzi rakamlarla kiralanabilmelidir. (Mülkiyet devlete ait)
Tarım
Tarım politikası yeniden gözden geçirilmeli, tarım teşvik edilmeli, köylüler kooperatifleştirilmeli, her köy bir işletme gibi düşünülmeli, tarım borsası kurulmalı, büyük spekülatörlerin ürün tarlada iken alması yasaklanmalı, üretilecek ürünler iyi denetlenmeli, köylü bir ürün üretmeden önce bölge tarım müdürlüklerinden onay almalı, buradaki uzmanlar arazinin durumu, ülkenin ihtiyacı, köylünün ekonomik durumunu göz önüne alarak desteklemeli, tohumu kendileri vermeli, gerekirse ihtiyaç duyulan araçlar ürün elde edildiğinde ödenmesi koşuluyla tahsis edilmeli, ürün elde edildiğinde bunun toplanması, pazarlanması ve satışı organize edilmeli, köylünün tefecilerin ve spekülatörlerin elinde yok olmasına izin verilmemelidir.
Dış Politika
Ülkemizin Batı bloku dışındaki alanlara yönelmesi ve elini güçlendirmesi gerekir. Bunun yeni alanları Orta Asya ve Afrika’dır. Özellikle Afrika bakir bir alan ve burada ciddi bir politika belirlememiz gerekir.
Türkiye, Suriye ile sorunlarını çözüp iki devlet ve sınırların olmadığı yeni bir ortaklık altyapısı kurmalı. Aynı şekilde İran ve Irak’ı da dahil etmelidir. Azerbaycan ile birleşilmeli, birleşim fiilen olmalı, sınırlar kalkmalı ve ortaklıklar oluşturulmalıdır. Yani AB gibi. Bu sisteme bizimle müttefik olan devlet de dahil edilmelidir. Katar, Pakistan, Sudan, Somali gibi. Ayrıca Kıbrıs’ın statüsü değiştirilmeli, gerekirse Türkiye’ye bağlı özerk bir devlete dönüştürülmeli veya Mersin’in bir ilçesi yapılmalı, böylece Kıbrıslıların dışarıda iş yapmak için İngiliz pasaportuna ihtiyaçları kalmayacakları gibi, Akdeniz’de de daha etkin olunabilir.
https://www.milligazete.com.tr/makale/2956392/ibrahim-halil-er/benim-manifestom-2
İbrahim Halil ER