Bu virüs sürecinde şunu gördük ki yıllardır insanlarımıza verdiğimiz eğitim boş bir eğitimmiş.. hep insana faydası olmayan tamamen batı standartlarına göre oluşmuş, hayattan kopuk bir eğitim.
Umulur ki bu virüs bize ders olur ve eğitim sistemimizi yeniden yapılandırırız.
Nedir sorun olan noktalar?
Öncelikle eğitimimizde hıfzıssıhha yok..
Eğitimimizde gıda ve gıdaların kullanımı ile bilgi yok
Eğitimimizde kişisel bakım, öz bakım, beceri geliştirme ve kriz anında nasıl hareket edeceğimizin bilgisi yok..
Eğitimimizde terbiye yok, erdem yok.. karakter yok..
Şimdi bizim virüs sürecinden sonra yeniden eğitimimiz yapılandırmamız gerekir. İlkokuldan itibaren gençleri dönüştürecek eğitim vermeliyiz. Örneğin, hıfzıssıhha dediğimiz sağlığı koruma eğitim, ilk yardım eğitimi, yemeklerin insan gelişimiyle ilişkisi açısından beslenme ve gıda eğitim, kişisel bakım eğitimi, ahlaki eğitim, terbiye ve acil durumlarda yapılabilecek şeyler konusunda eğitmeliyiz.
Ayrıca her eğitim kurumumuzda gençlerimizin bir hobi geliştirmesi, iyi bir dil eğitim, el becerisi kazanması ve isteğe bağlı olarak bir mesleki yeterlilik verilmesi gibi konular eklenmelidir. Bunlar sadece meslek liselerine bırakılmamalıdır. Gençlerimiz, üniversiteyi kazanamadıklarında okumuş işsiz insanlar olmak yerine kendi yetenek ve bilgi donanımlarını hemen hayata aktarıp işlerini kurabilmelidirler. Bunun yanında tarım, ziraat ve hayvancılık okulları da acilen açılmalıdır.
Biz bu eğitimleri verdiğimizde elimizde gerçekten yetişmiş geniş bir kitlemiz kalır.
İbrahim Halil ER
Talip Unluer
Turkiyenin dayattigi eğitim programı beyinleri köleleştirme eğitimidir asla insanları eğitip geliştirme değildir bunu batıya gidince çok net görebiliyorsun maalesef
Yusuf Sünetci
Aslında bu bahsettiğiniz eğitimler ders içeriklerinde veya bazen ayrıca ders olarak var ama sadece var. Nitelikte yok malesef hocam.
İlkokul öğrencilerine hiç davranış kazandırmayan, sadece bilgi veren bir Hayat Bilgisi dersi var mesela. Uygulamaya yönelik neredeyse hiç bir şey yok.
Mir Yılmaz Tunc Ay
Sayın hocam bir öğrenci günde 9 saat derse giriyor 4 saatten sonrası işkence. Öğrenciyi birtürlü toparlayamıyoruz. Seçmeli dersler kaldırılmalı sabah 4 öylede sonra 2 saat olmalı. Öğrenci kültürel sanatsal, spor ile kişisel fiziki ve gelişimine katkı sunmalı. 12 yıl okuyan öğrenci ilçe dışını görmüyor.
Ethem Yılmaz
Ekseni din olmayanların yönettiği bir eğitim sisteminde gelinen son nokta deist gençlik!
Yazık oldu Ebu Seleme’ye!
Mir Yılmaz Tunc Ay
Ethem Yılmaz 2 saat din kültürü, 2 saat peygamberimizin hayatı, 2 saat siyar, 2 saat kuranı kerim dersleri var. Çogu öğretmen 4 saatlik dersin bir saatinde dinimizi anlatıyor.