- Bu konu 5 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 4 ay 3 hafta önce İbrahim Halil ER tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
15 Nisan 2024: 19:24 #3186İbrahim Halil ERAnahtar yönetici
Bazı dersler için seçmeli ifadesi konulmuş ve bu nedenle tartışma çıkmıştı. Özellikle matematik’in seçmeli olduğu söylentisi nedeniyle. Burada seçmeli ifadesi bence yanlış kullanılmış, çünkü tüm dersler seçmeli. Ama öğrenci seçtiği kategoriye göre ders seçecek. Yani sözelciye trigonometri, sayısalcıya frig tarihi dayatılmayacak.
Aslında onların kızdıkları din dersi, edebiyat (türkçe) ve inkılap tarihinin zorunlu olması. Ama bu dersler Türkiye’nin realitesi ekseninde zorunlu hale getirilmiş. Çünkü Din Dersini almayacak bir çok deist, ateist aile, Türkçeyi almayacak gayri müslimler ve inkılap tarihini almayacak olan anti kemalistler olduğu için dayatılmış. Bu durum ülkemizin sosyolojik gerçekliği ekseninde verilmiş. Diğer dersler zaten kategorilere bölünen öğrencilerin kendi kategorisindeki dersleri alması ekseninde zaten almak zorunda oldukları dersler. Kredilerini tamamlamak için alacaklar. Buna seçmeliden ziyade başka isim verilebilirdi. Ayrıca benim sık sık dile getirdiğim haftada 17 ayrı dersin saçma olduğu tezi de kabul edildi ve ders sayısı 10 düşürüldü. Ona düşürülmesi verilecek temel bilgilerin verilmeyeceği anlamına gelmez, sadece bazı dersler ana derslerin içine yerleştirilecek ve bu durum öğrencinin bir çok ıvır dersle boğuşmasını engelleyeceği gibi, her ders için ayrı hoca ve sınav stresinden de kurtulmasını sağlayacaktır. İdarenin de iş ve idari yükünü azaltacaktır. ihe
17 Nisan 2024: 21:35 #3496İbrahim Halil ERAnahtar yöneticiİnkılap Tarihi
Ortaokullarda okutulan İnkılap Tarihi Kitabını karıştırıyorum.
Bir konu başlığı dikkatimi çekiyor.
“Bağımsızlık Yolunda Atılan Adımlar”Peki biz hangi ara bağımsızlığımızı yitirip sömürge olduk?
Hangi devletin sömürgesinden kurtulmak için bağımsızlık mücadelesi verdik?
Biz Afrika kıtasında mıyız?
Bu kitapları yazanlar hangi mantığı kuruyorlar?
Bağımsızlık mücadelesi deyince Kurtuluş Savaşı daha mı anlam kazanacak?ihe17 Nisan 2024: 21:35 #3497İbrahim Halil ERAnahtar yöneticiİnkılap Tarihi
Ortaokullarda okutulan İnkılap Tarihi Kitabını karıştırıyorum.
Bir konu başlığı dikkatimi çekiyor.
“Bağımsızlık Yolunda Atılan Adımlar”Peki biz hangi ara bağımsızlığımızı yitirip sömürge olduk?
Hangi devletin sömürgesinden kurtulmak için bağımsızlık mücadelesi verdik?
Biz Afrika kıtasında mıyız?
Bu kitapları yazanlar hangi mantığı kuruyorlar?
Bağımsızlık mücadelesi deyince Kurtuluş Savaşı daha mı anlam kazanacak?ihe17 Nisan 2024: 21:36 #3498İbrahim Halil ERAnahtar yöneticiDin Dersi Kitabı
12. Sınıf din dersi kitabını karıştırıyordum. Dördüncü ünitenin başlığı dikkatimi çekti. “Güncel dini meseleler”
Düşündüm, bu nasıl bir bakış açısı diye…
Yani İslam’a göre dini meseleler ve dini olmayan meseleler mi var?
İnsanı ilgilendiren her şey İslam’ın konusudur ve onlarla ilgili mutlaka bir söz söylemiştir.
İslam tevhid dinidir ve dualizmi kabul etmez. Ona göre tek bir mesele vardır o da kainat ve içindekilerdir. Bunlara çözüm sunmuştur.
Bu kitap yazanların laik ve dualist zihniyetten kurtulmaları gerekiyor bence… ihe23 Nisan 2024: 13:16 #3816İbrahim Halil ERAnahtar yöneticiOrta öğretimde bir dersi yıl boyu haftada bir ya da iki saate dağıtmak yerine dönemlik dersler vermek daha yararlı olur.
Böylece bir saat yerine 3 saat verilerek daha çok öğrenci ile ilgilenme zemini oluşturulduğu gibi, öğrenciye de her dönem daha az dersle ilgilenme imkanı oluşturulur.
Öğrenci birçok dersle boğuşmak ve sınavlarına ayrı ayrı hazırlanmak yerine daha az dersle muhatap olur ve dikkati dağılmamış olur..ihe1 Temmuz 2024: 18:42 #5111İbrahim Halil ERAnahtar yöneticiHer Gordugunuze Inanmayin
Bu siralar muslumanlari saskina cevirmek ve aralarindaki tartismalari yogunlastirmak ve hatta iktidarla aralarini acmak icin yalan haberler yayılıyor. En buyuk hocamız da nakletse araştırın. Çünkü o da yaniltilmis olabilir.
Belki de din ogretimindeki arkadaşlar birilerinin kuyruguna bastilar veya onların fikirlerine engel oldular. Böyle dezenformasyonlarla onları zayiflatmaya çalışıyorlar.
Bu sıralar hadis mufredati ile ilgili bir paylasimda mustafa islamoglu nun kitabının tavsiye edildigi bilgisi dolaşıma sokuldu. Benim de içinde yer aldığım müfredat çalışmalarında böyle bir şey olmadığı gibi mufredat çalışmalarının yöntemi de bu değildir. Hiçbir şekilde mufredata kitap ve yazar ismi verilerek tavsiye edilmez. En fazla o ilmin kurucu alimin eseri belki verilir.
Aşağıda din ogretimindeki arkadaşların ilgili haberi yalanlayan yazisini ekliyorum.
Lutfen araştırmadan inanmayalim.Birileri sosyal medyada bunları paylaşarak hem okullarımız hem de hadis dersi hakkında olumsuz algı oluşturmak istiyorlar.
Hadis ilminin kendi ilmi disiplini içerisinde “Hadislerin Tenkidi” adıyla bir ıstılah vardır. Bu bölümde zayıf hadisler ve uydurma sözler ile sahih hadisleri birbirinden ayırmak için temel ölçüler verilir. Sosyal medyada dolaşan paylaşımlar bu bölümü işlerken bir öğretmenin veya kasıtlı birinin kendine göre yararlanılacak yardımcı kaynak diye yazmasından ibaret bir bölüm. Müfredatta ve kitaplarda adı geçen şahıs ve eserleri asla yer almamaktadır. Programın ayrıntısı şöyledir:
İmam Hatip Liseleri hadis ders kitabı ile ilgili sosyal medya hesaplarında aslı ve kaynağı belli olmayan mesnetsiz paylaşımlar yapılmaktadır. Hadis dersi kitabının kapak resmini görenler ve yazarlarını tanıyanlar yapılan bu paylaşımların ne kadar yanlış olduğunu farkedecektir.Değerli arkadaşlar.
Sosyal medyada dolaşan paylaşımlar bu bölümü işlerken kasıtlı birinin kendine göre yararlanılacak yardımcı kaynak diye yazmasından ibaret bir bölüm. Müfredatta ve kitaplarda adı geçen şahıs ve eserleri asla yer almamaktadır. Asla itibar etmeyiniz. Dileyen programa ve kitabına bu linklerden bakabilir.http://dogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_08/17174813_AYHL_Hadis_2017.pdf
http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=2941
SERH
Gelen sorulardan anladigimiz kadariyla bizim once mufredat ve yillik plani insanlara anlatmamiz gerekiyor.
YILLIK PLAN NEDIR? Ogertmenin yaptigi programa yillik plandir.
Ders plani da her ogretmenin egitim sezonun basinda ders kitabi ekseninde hazirladigi ve bir yil boyunca dersi nasil isleyecegi ile ilgili calismasidir.
Her ogretmen senenin basinda hazirlayip vermek zorundadir.
Cogu formalitedir.
Genellikle internete girip hazirlanmis yillik plan indirilir. Kendilerine gore duzenlenir.MUFREDAT NEDIR: Mufredat ogretmenin ders plani degildir. O dersin icerigi olup bu icerik dogrultusunda kitap hazirlanmasidir. Hitap ettigi kesim bu konuda kitap yazacak olanlardir.
Kitaplar mufredat dogrultusunda yazilir.
Uygun gorulurse 5 yilligina izin verir. Hata varsa rapor yazilir ve duzeltilmesi icin ilgili yazara verilir.Milli Eğitimin yaptigi mufredattir ve kitap yazarlarina hitap eder. Kitapta hangi konulara deginilecegini neyi nasil anlamasi gerektigini bildirir. Yazılan kitap kitap inceleme kurulunda mufredat ekseninde incelenir.
EK
Din ogretiminde daire baskani Mehmet Nezir Gül un konu ile ilgili aciklamasiÖnemli Duyuru
Sosyal medyada yer alan “Anadolu İmam Hatip Lisesi Hadis Dersi Öğretim Programı ve Öğretim Materyalinde Mustafa İslamoğlu’nun “Üç Muhammed” kitabının başta öğrencilere tavsiye edildiği, bu ve benzeri kitaplara kaynakçalarda yer verildiği” ne ilişkin iddialar tamamen hayal ürünü ve mesnetsizdir.
(1) Talim ve Terbiye Kurulu’nun 02/05/2017 tarih ve 46 sayılı kararı ile kabul edilen “Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretim Programları”nda Mustafa İslamoğlu’nun hiçbir eserine, görüşüne yer verilmemiştir.
(2) Anadolu İmam Hatip Lisesi Hadis Dersi Öğretim Materyallerinde (AİHL Hadis Dersi Öğretim Materyali ve AİHL (Seçmeli) Hadis Metinleri Öğretim Materyali) Mustafa İslamoğlu’nun hiçbir eserine, görüşüne içerikte ve kaynakçada yer verilmemiştir.
Bakanlığın, Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün yardımcı kitap uygulaması da bulunmamaktadır.
(3) Sosyal medyada yer alan tartışmaya konu olan metnin, bir ya da birkaç öğretmen tarafından hazırlanan “Yıllık Plan”dan alındığı izlenimi vermektedir. Genel Müdürlüğümüz Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretim Programları veya diğer derslerle ilgili olarak “Yıllık Plan” hazırlamamakta, bu konularda öğretmenlere herhangi bir yönlendirmede bulunmamaktadır. Malumlarınız olduğu üzere Yıllık Planlar zümre öğretmeni/öğretmenlerince hazırlanmakta ve okul müdürünün inhası üzerine yürürlüğe girmektedir. ihe -
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.