- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 7 ay 1 hafta önce tarafından güncellenmiştir.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
SORU: hocam mumının artığı mumıne şifadır sözü hadis değilmiş Malumatınız va mı
hocammmmmmmm
CEVAP “Mü’minin artığı şifadır.” Irakî diyor ki: Halk dilinde bu şekilde meşhur olmuştur. Bu lafızla aslı yoktur.”
Aliyulkarinin yorumu bu
fakat aynı lafızla olmasa da benzer konuda hadisler var.
Bu konudaki benzer hadisler daha çok insanın artığının durumuyla alakalıdır. Burada yanlış olan kanaatimce insan artığının helal mi haram mı olduğu noktasındaki bir anlam kayması olmuştur.
Bu hadisler; Peygamberimizin insanın artığının haram olmadığını belirten hadisleridir.
Zira Peygamber (sas) su içmiş, artığını sağında duran bir a’rabîye vermiş; o da bu artıkdan içmiş, sonra Ebûbekir (ra) de a’rabînin artığını içmiştir. Hz. Peygamber (sas) Ebû Hüreyre ile tokalaşmak istemiş, Ebû Hüreyre (ra) de pis (yani cünüb) olduğunu söyleyince, Hz. Peygamber (sas) ona;
“Müslüman pis olmaz ” buyurmuştur.
Yine Peygamber (sas) Âişe (ra) ye; “Bana seccadeyi ver” dediğinde o; ben aybaşı halindeyim, demişti. Bunun üzerine Efendimiz; “Aybaşı halin eline de bulaşmış değil ya” buyurdu. O (sas) bu cevabıyla da, necasetin ancak aybaşı kanının görüldüğü mahalde olacağına işaret buyurmuştur. Çünkü müslüman da olsa, kâfir de olsa; insan bedeni temizdir. Zira Peygamber (sas) Sakîf kabilesinden gelen heyeti mescidde ağırlamıştır. Eğer bedenleri pis olsaydı, onları mescidde ağırlamazdı. ihe