Siyer

Ana sayfa Forumlar Hadis Siyer

4 yazı görüntüleniyor - 1 ile 4 arası (toplam 4)
  • Yazar
    Yazılar
  • #3846
    İbrahim Halil ER
    Anahtar yönetici

    EYGAMBERİMİZ ZAMANINDAKİ GÜNEŞ TUTULMASI

    Peygamberimiz döneminde üç güneş tutulması olmuştur.
    1. 2 Eylül Salı günü 620 yılında saat 9:43’te Mekke’de
    2. 21 Nisan Salı günü 627 yılında saat 9:43’te
    3. 27 Ocak Pazartesi günü 632 yılında saat 9:42’de

    632 yılında olan güneş tutulması sırasında oğlu İbrahim vefat etmişti. #bilinclisosyalmedyahareketi

    İbrahim halil er

    #4105
    İbrahim Halil ER
    Anahtar yönetici

    Câhiliye toplumunun yapısında en fazla dikkat çeken hususlardan birisi de kabile yapısının, insanın vücut yapısına benzetilmiş olmasıdır.
    Şa’b kafatasına, kabile, bu kafatasının ayrılmaz parçalarından her birine,
    ‘imâre vücudun göğüs kısmına;
    batn isminden de anlaşılacağı üzere karın kısmına,
    fahz dizlere ve
    fasîle de diz kapağından aşağı kısmına benzetilerek,

    baş esas kabul edilmiş, yukarıdan aşağıya doğru bir sıralama ile aslından uzaklaşan kabileler durumlarına göre isim almışlardır. i. halil er

    #4891
    İbrahim Halil ER
    Anahtar yönetici

    ASHABIN BÜYÜKLERİ RESULULLAH’IN HUZURUNDA SEKSEK OYNADILAR
    Hz. Ali, Cafer ve Zeyd b. Harise, Hz. Hamza’nın kızı konusunda davalaştılar. Resulullah (sav) Hz. Ali’ye “sen bendensin, ben de sendenim” dedi, o seksek oynadı;
    Cafer’e “yaratılış ve ahlâkta bana benzemişsin” dedi, o da seksek oy­nadı;
    Zeyd’e “sen kardeşimiz ve mevlâmızsın” dedi, o da seksek oymadı.
    Ebû Dâvud bu dava konusunu Hz. Ali’den rivayetle h a s e n biri senadla tahric etmiştir.[Ebû Dâvud, Talâk 35.] Bu hadis Buhâri’de de seksek oynama anılmadan geçmek­tedir.
    Hafız Suyûti el-Hâvî’de raks konusunda konuşup Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inde naklen adı geçenlerin seksek oynamalarını andıktan sonra şöyle der: Böyle yapmaları, kendilerine söylenen sözün lezzetinden dolayı olup Hz, Peygamber de yaptıklarını olumsuz karşılamadı. Bu, ulaştıkları vecd lezzetiyle sûfilerin raksetmelerinin meşruiyetine de temel teşkil eder.
    [el-Hâvî fîl-fetâvâ, 11,446; Kettani, Hz.Peygamber’in Yönetimi, Et-teratibu’l-idariyye, İz Yayıncılık: 2/366-367.)

    #4919
    İbrahim Halil ER
    Anahtar yönetici

    PEYGAMBER’İN MÜFESSİRLİĞİ
    Kur’ân’ın tefsiri için ikinci kaynağın (birinci Kur’an’ın kendisidir) Hz. Peygamberdir. Kıyâme Sûresi’nin 17-19. âyetlerindeki “Doğrusu o vahyolunanı kalbine yerleştirmek ve onu sana okutmak bize düşer. Biz onu (Cebrâile) okuttuğumuz zaman, onun okumasını dinle. Sonra onu sana açıklamak bize düşer” ifadesinden, Hz. Peygamber’in Kur’ân’ın manasını mücmel ve mufassal olarak bildiğini söyleyebiliriz.

4 yazı görüntüleniyor - 1 ile 4 arası (toplam 4)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.