1 thought on “OKULLARIN SÜRELERİ VE ALTERNATİF BİR EĞİTİM MODELİ

  1. Hanife Banu Akkuş
    Sayın Hocam, 24 yıllık Ingilizce öğretmeniyim. Her kademede çalıştım. Gençlerin gücünü kuvvetini iradesini inisiyatifini kullanamadan derslik sıralarında oturtulup güdüldüğü, avutulduğu, unutulduğu, hiçbir yeteneğini keşfedemeden hiçbir becerisini kullanamadan merak, öğrenme ve keşfetme duyguları köreltilmiş şekilde 18 yaşına kadar mecbur tutuldukları bu sistemden bir an önce dönülmelidir. Sınıf birincisi bile olsa, ailesinin okulunun yüz akı bile olsa, aldığı notun gerçek hayatta bir karşılığı yok; sosyal beceri, insan ilişkisi, iş hayatı olarak notlarının ona vereceği bir aynîlik yok. Gelelim herkesin aynı şeyleri başarmaya mecbur bırakıldığı sistem içinde sanatçı veya sporcu olduğunda veya alt dal yan dal yardımcı eleman olarak hizmet verdiğinde daha mutlu olacak gençlere; bunlara da hiçbir seçim hakkı verilmeden en başarılı öğrencilerden istenen aynı şeyler isteniyor. Meslek ve sanat okulları olsa bile buraya gidenlerin akademik başarısı düşük ya da hayalperest insanlar olduğu kanaati toplumda çok baskın. Bir de hiçbir akademik veya spor-sanat başarısı olmayıp da 12 yılını hergün okulda tüketmek zorunda olanlar var. Bu da apayrı bir konu. Asıl bir başka konu da şu. Lise çağına gelmiş genç, hâlâ anne babasının eline bakıyor, 18inden önce kendi ayakları üzerinde duracak her yükümlülükten hem yoksun hem muaf. Ama gel gör ki karma okullarda, ayrı da olsa sonuç değişmez, hormonel olarak artık cinsiyetinin ve karşı cinsin farkında oluyor. Üniversite çağına geldiğinde daha da zorlaşmış bir eğitim ve yaşam mücadelesi. 25 yaşında adam olmuş hala ne mezun olmuş, ne ekmeğini kazanıyor ne de askerlik yapmış. Amel defterleri 15 yaşlarında açılmış , günahı sevabı bilen, dini Islam olan, ahireti bilen , öğrencilik , iş bulmak vs görevleri yanında her biri kul olan Allah’a karşı sorumlulukları olan gençler. Ama bilgi , pratik ve güzel örneklerle severek yaşama gibi temel dini eğitimlerden de bu mecburi sistemde uzak tutuldukları için yaşları gereği Allahın helal kıldığı karşı cinsi sevme, nikah altında ciddi bir sorumluluk ile yuva kurma becerisini gereken olgunluğa ermemiş oldukları için gösteremiyorlar. Onun yerine hiçbir bağlayıcılığı olmayan flörtü tercih ediyorlar. Gencecik yaşlarında ruhları en derin yaraları yine temel mecburi eğitimlerini aldıkları bu yaşlarda aliyor . Hepsinin bir aşk hikayesi bir gönül yarası; ama meşru bir evlilik sevdiğiyle düzenli bir hayat dersen önlerinde hala seneler sonra diplama, kurulacak iş engelleri var. Halbuki eğitim bu kadar uzun sürmemeli. Bütün gençlik okul sıralarında ezber yapıp geçer not almak ya da sorumlu geçip mezun olmayı beklemekle geçmemeli. Ileride faydalı olacağım diye bir sey yok şimdi şu an gençliğim gücüm kuvvetim yerindeyken ne fayda gösterebilirim. Gençlik bunda yarışmalı.
    Acizane görüşlerimi ifade ettim. Yazılarınızı takip ediyorum. MEB yetkililerinin fikirlerinizi dikkate alıp uygulamaya geçeceği günü bekliyorum.
    Saygılar sunarım.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir