Bir şeyhe biat edilirken kişi günah islemeyecegi, ibadetlerini ve ezkarlarini bırakmayacağına söz verir.
Buna biat değil de Tevbe denilmesinin amacı halkın biati değil tevbeyi bilmesi ve ciddiye almasıdır.
Şeyh ölünce mürid, başka bir şeyhe biat etmesi yani intisap etmesi gerekir.
Her ilmin bir terminolojisi var tarikatların da kendi terminolojisi var.
Onları değerlendirirken kendi terminolojisi içinde değerlendirmek gerekir.
İbrahim Halil ER
Turgay Tepe
Sarık tutmayı açıklayın hocam fosil kafa anlasın
Bilal Çodur
Demek ki yanlış manada kullanılıyor. Bilenlere de bunları uyarmak düşer. Yoksa herkes dini bir kavramı istediği gibi kullanır. Fatiha okumasını bilmeyen adamların, milletin önüne geçip, şeyhlik, müritlik bilmem ne taslaması fevkalade yanlış. Bizim gibi dini bilenlere düşen görev, kılıf bulmak değil, yanlışı söylemek ve ikaz etmek. Yanlışa kılıf bularak onu düzeltemeyiz.
Bilal Çodur
Kuranda ifadesini bulan
ويحرفون الكلم عن مواضعه
ifadesi bunları da kapsar. Kaptan biliyordu geminin batacağını di mi ? Titanik filmindeki gibi, gemi batarken şarkı mı söyleyelim üstad.
Cengiz Dere
Bük abi iyi bük belki iplik olur
Ergün Sazak
Tasavvuftan ziyade doğu tarikatlerinde mi
Mehmet Katmer
madem öyle neden tevbe yerine biat kelimesini kullanmadılarda beyinsizlere gülünç hale geldiler?
Ferdi Aytekin
Jeo derim tarikatler kendini güncellemeli gunumuze göre, madem farz olmayan seyler ise gerekirse bazi adaplardan bile vazgecilenilir fotme cıkarici ise gunumuzde.
Ornek toplumu rencide rahatsiz eden ne vardir uc bes sey bu vb soylevler ve hareketler. Mesela el opturmek , opturmesek ne olur ? El opturme seansi olmasa ne olur ? Tasavvuf terbiyesi eksikmi kalır. Zaten openlerin cogi gostermelil sekli haraketlerle opuyor adet yerini bulsun diye sevmedikleri insanlarin bile ellerini , ya muridanlarina ayip olmasin yada millet yanlis anlamason diye icten gelmeyerek samimice degil. Opuyor elini lakin sozlerinin hic birini tutmuyor. Varsin el opmesin ama uzaktanda olsa saygi duysun icten deger versin seyhine ? Veya baska seyhe veya alime vs. Kimse niyete bakmaz toplumun genel cogu kabaca bakar heleki degil tasavvuftan seriatten bile bihaber yasarken.
Toplumu irite edecek yanlis anlasilmaya musait soylev ve eylemlerden uzak durmadikca buna vesile oldugumuz icin bizlerde sucluyuz diye dusunuyorum.
Ne diyordu peygamber efendimiz s.a.v “Fitne uykudadır, uyandirana lanet olsun ”
Ozaman toplumun cogunlugunda fitneye sebep olan her hareketten her tasavvuf ehli sorumlu degilmidir istemiyerekte olsa.bu hassasiyeti gozetmek bu kadarmi zor.
Dip not : simdk baslayacak burda yprum yapmasada okuyup icinden soylenen bir cok sufi dervis iddiasindaki insanlar , vay efendim sen kimsin haddini bil, sen o mubareklerden dahami iyi bileceksin ,bir bildikleri vardir elbet bla bla bla klasik sloganlara, beni taniyan bilir zaten umrumda degil kim ne demis. Ben kendi capimda ozelestiri yaparak fikrimi soyluyorum sadece yoksa herhangi bir iddia degil. Benim acizane fikrim muhakkakki yanlis olma ihtomali olan bir fikirdir sonucta ayet degil fetva degil ya. Katilan katilir katilmayan katilmaz usulumce edebince neden katilmadigini soyler bizide ikna eder
Kasim Uçtu
O zaman neden “biat” denmiyor? Cahil halkı tövbe ile rahatlatmak için mi?
Ibrahim Halil Er
Kasim Uçtu biat edilirken kişi günah islemeyecegi ve ibadetlerini ezkarlarini bırakmayacağını söz verir. Buna biat değil de Tevbe denilmesinin amacı halkın biati değil tevbeyi bilmesi ve ciddiye almasıdır.
Şeyh ölünce mürid, başka bir şeyhe biat etmesi yani intisap etmesi gerekir.
Her ilmin bir terminolojisi var tarikatların da kendi terminolojisi var.
Onları değerlendirirken kendi terminolojisi içinde değerlendirmek gerekir.
Kasim Uçtu
Ibrahim Halil Er peki hocam bu avam için bir kandırmaca değil mi? Bunu tarikatlar suistimal etmiyor mu acaba? Örneğin benim annem okur yazar değil. Cahil bildiğin. Saf köylü kadın. Yıllardan beri oraya bağlı. Tövbe aldım diye kendini kandırıyor bunca zaman. Neden sizin söylediğiniz şekilde açıklanmaz ki bu durum? Önemsiz addettmek mi? İhmal mi? Ard niyet mi?
Ibrahim Halil Er
Kasim Uçtu bu artık tarikatlarda istilah haline gelmiş… Cehalet ve hurafe girince de asıl anlamı unutulmuş.
Sonuçta tarikatlar da cumhuriyet doneminde yeraltına çekildiler. Bir kopukluk oldu.
Cantürk Mustafa
Bu açıklamayı yapanlar metni kendi dergah mensuplarına özel bir ortamda yapsalardı anlaşılır olabilirdi ama kameraların karşısına böyle bir metin ve bu kavramlarla çıkmak son derece yanlış olmuştur. Hem Menzil özelinde adı geçen yola hem de tasavvufa ciddi saldırılara fırsat verilmiştir.