Öğrencilerin sosyalleşmeleri ve aralarında bir sevgi bağının oluşması için etkinliklere ve kulüp çalışmalarına ağırlık verilmesi gerekmektedir. Fakat bu konuda bizim en büyük sorunumuz vakit problemidir. Çünkü dersler erken başlamakta ve geç bitmektedir.
Bu sorunu aşmak için ders programına rehberlik ve kulüp saatleri koymamız gerekecektir. Kulüp çalışmaları, öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine bizim de öğrencileri daha yakından tanımamıza olanak sağlayacaktır.
Eğitim, sadece kitabi bilgilerin verildiği okuma – yazma faaliyeti değildir. Öğrencilerin karakterlerinin şekillendiği, terbiye edildiği ve kişiliklerinin geliştirildiği bir mekandır. Maalesef günümüzde eğitimin bu boyutu ihmal edilmektedir.
Eğitim sadece kitabi bilgilerin öğretildiği, ezberlediği ve sınavlarda bunlardan başarılı olunduğu zaman iyi bir eğitim verildiği ve alındığı düşünülmektedir. Bu yanlış veya eksiktir. Bu mantık, ezberciliği körüklediği gibi kişiliğin olgunlaşmasını da geciktirir, en güzel yıllar sadece eskilerin bilgilerinin tekrarlandığı dönemler olur.
İşte eğitim kurumları bu tür durumdan kurtulmak için sık sık etkinlik yaparlar veya yapmak zorundadırlar. Bu etkinlikle öğrenciler yeteneklerini keşfedecekleri gibi, öğretmenler de öğrencilerini daha yakından tanır, çocukların uygulayarak, yaşayarak öğrenmesi sağlanır.
İbrahim Halil ER